Hiroy är din partner när det gäller att hitta rätt kompetens för tjänster inom Marknad, Kommunikation och Tech. Med en djup förståelse för branschen och daglig dialog med kunder, kandidater och konsulter, har vi en unik helhetsbild av vad som krävs för att leverera resultat.
Som kund hos oss får du tillgång till ett starkt nätverk och en smidig och effektiv process. Vi kombinerar aktivt sökande av kandidater och konsulter med vårt gedigna nätverk av erfarna konsulter och passiva kandidater. På så sätt säkerställer vi att du inte bara når de bästa kandidaterna och konsulterna – utan också sparar tid och resurser.
Vi håller oss uppdaterade kring de senaste trenderna, verktygen och utvecklingarna inom området för att kunna erbjuda dig de bästa lösningarna. Genom att kontinuerligt dela insikter och expertis stärker vi din organisation och hjälper dig att ligga steget före i en konkurrensutsatt marknad.
Låt oss vara din partner för att snabbt och träffsäkert hitta rätt kompetens. Vi är redo att göra skillnad för dig
Vi hjälper dig att snabbt och effektivt fylla kompetensluckor, oavsett om behovet uppstår akut eller gäller en kortare eller längre period. Tack vare vårt breda nätverk kan vi snabbt hitta rätt kompetens för just dina behov.
Förfrågan – Vi inleder med att kartlägga ditt behov av kompetensförstärkning och tar sedan fram en detaljerad offert som matchar dina specifika önskemål
Kravprofilsmöte – För att säkerställa en optimal matchning inleder vi alltid processen med ett kravprofilsmöte. Det är av yttersta vikt att vi skapar en gemensam bild av den profil ni söker. Under mötet går vi noggrant igenom efterfrågad kompetens, relevanta personliga egenskaper samt vilka verktyg och program konsulten bör behärska samt start av uppdraget Detta steg är avgörande för att hitta rätt kandidat, en person som både trivs och presterar väl i rollen.
Urval /search – Vi tillämpar en fördomsfri och strukturerad urvalsprocess med tester i ett tidigt skede. Med metodisk noggrannhet säkerställer vi att kandidaterna har rätt kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper för att passa in i företagets organisation och kultur. Alla intressanta profiler som visar intresse för uppdraget genomgår arbetspsykologiska tester via Alva Labs. Vi använder även ett AI-verktyg för att snabbt scanna av tusentals konsulter på sociala plattformar. Sammantaget ger dessa kanaler oss ett oslagbart utgångsläge för att hitta den mest lämpade konsulten.
Presentation av kandidater – Vi presenterar konsulten som genom en helhetsbedömning bäst matchar kravprofilen.
Intervjuer & Case – Intervjuer & Case – Kunden träffar de presenterade konsulten och genomför intervjuer samt case-uppgifter.
Referenstagning och bakgrundskontroll – Vi genomför referenstagning på konsultenoch vid behov utför vi även bakgrundskontroller.
Signering av avtal – Vid godkännande av konsulten sker signering av avtal mellan samtliga parter. I detta skede fastställs även uppdragets startdatum samt övriga praktiska detaljer.
Introduktion och onboarding av konsult – För att säkerställa en snabb och effektiv start får konsulten en strukturerad introduktion till företagets arbetsmiljö, system och kultur. Hiroy ansvarar för att informera konsulten inför startdagen, inklusive tid, plats och kontaktperson på företaget
Avstämning under uppdraget – Under uppdragets gång har vi löpande avstämningar med både konsulten och företaget för att säkerställa att allt fungerar enligt plan. Vi definierar tydliga mål, specifika mätpunkter och förväntningar för att säkerställa att konsulten levererar enligt företagets behov och kvalitetsäkra.